خواص شیر و شیر موز
در اینجا از کسب و کارها صحبت خواهیم کرد و آن ها را بررسی می کنیم

خواص شیر و شیر موز

پنج شنبه 20 آذر 1399 ساعت 13:34 | بازدید : 140 | نویسنده : هیچ کس | ( نظرات )

با افزایش نرخ آلرژی غذایی - از جمله لبنیات - بسیاری از افراد بدنبال راه حلی هستند که بتواند خامه ای شیر را بدون توانایی آلرژی فراهم کند. در فروشگاه های محلی یا کافی شاپ خود احتمالاً متوجه هجوم شیر ناشی از مواد غیر سنتی مانند آجیل ، جو دوسر ، سویا و حتی نخود شده اید. اکنون نوع جدیدی از شیر وجود دارد که از منبع شگفت آور دیگری تهیه شده است: موز.


همانند اجداد شیر آلت ، شیر موز گزینه ای غیر آلرژی زا را برای کسانی که تحمل لبنیات را ندارند ، ارائه می دهد. و برخلاف برخی گزینه های آجیل ، شیر موز با مشکلات پایداری مانند مصرف بیش از حد آب در تولید آن روبرو نیست. شیر موز ، البته طعم موز دارد ، که ممکن است برخی از افراد نتیجه آن را عوض کنند. اما حتی اگر همیشه به دنبال عطر و طعم موز روی غلات صبحانه خود نباشید ، ممکن است از بافت صاف آن در سایر تهیه ها مانند اسموتی ها یا کالاهای پخته شده لذت ببرید.

محتوای پروتئین یا پروبیوتیک های مشابه شیر شیر موز را در شیر گاو دریافت نخواهید کرد ، اما برای یک جایگزین سالم ، منحصر به فرد و گیاهی ارزش امتحان کردن را دارد.

ارزش غذایی
از ژانویه 2020 ، USDA اطلاعات تغذیه ای برای شیر موز را ارائه نمی دهد. تغذیه ممکن است از مارک به مارک دیگر متفاوت باشد ، بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق ، برچسب شیر موز خریداری شده را بررسی کنید. حقایق تغذیه ای زیر مربوط به 1 فنجان (8 اونس) شیر موز با نام تجاری Mooala است.

حقایق تغذیه شیر موز
کالری: 60
چربی: 3 گرم
سدیم: 15 میلی گرم
کربوهیدرات ها: 9 گرم
فیبر: 1 گرم
قندها: 4 گرم
پروتئین: 1 گرم
کربوهیدرات
کربوهیدرات موجود در شیر موز از قند ، فیبر و نشاسته نشاسته موجود در موز و همچنین مقدار کمی کربوهیدرات از دانه های آفتابگردان حاصل می شود. این نوع کربوهیدرات ها طبیعی هستند ، فرآوری نشده یا اضافه نمی شوند. فیبر یک کربوهیدرات پیچیده است و می تواند به تنظیم اشتها و قند خون کمک کند. اگر بدنبال مصرف کربوهیدرات هستید ، ممکن است شیر ​​موز انتخاب بهتری نسبت به شیر گاو داشته باشد ، زیرا حاوی 9 گرم در هر فنجان است ، در مقایسه با شیر 12 لبنی.


چربی ها
از آنجا که دو ماده اصلی آن - آب و موز - فاقد چربی هستند ، شیر موز چربی نسبتاً کمی دارد. مقدار کمی چربی موجود در آن از طریق دانه های آفتابگردان تأمین می شود و بیشتر از انواع سالم و اشباع نشده سالم است. یک فنجان شیر موز فاقد چربی اشباع قابل تشخیص است و هیچ نوع چربی ترانس وجود ندارد که با سرطان ، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 ارتباط داشته باشد.


پروتئین
شیر موز حاوی مقدار زیادی پروتئین نیست ، فقط یک گرم در هر فنجان ، بنابراین انتظار نداشته باشید که مقدار زیادی به نیاز روزانه شما اضافه کند. در مقایسه با هشت گرم پروتئین موجود در شیر گاو یا سویا ، این به ویژه کم است.


ویتامین ها و مواد معدنی
وقتی به مواد مغذی موجود در موز فکر می کنید ، احتمالاً به پتاسیم فکر می کنید. مانند میوه ، شیر موز مقدار قابل توجهی از این ماده معدنی را تأمین می کند. یک وعده یک فنجان شیر موز 360 میلی گرم پتاسیم یا 10٪ نیاز روزانه شما را تأمین می کند. اما مواد مغذی در اینجا متوقف نمی شوند. موز به طور طبیعی سرشار از ویتامین B6 است که به عملکرد صحیح سیستم ایمنی و عصبی کمک می کند. شیر موز نیز غالباً با کلسیم غنی می شود. یک وعده از طعم اصلی Mooala 30٪ ارزش روزانه شما را از بین می برد.


فواید سلامتی
شیر موز علاوه بر محتوای غنی از پتاسیم ، فواید بی شماری نیز دارد.


آلرژی جایگزین
هنگامی که آلرژی های لبنی و مغزها گزینه های شیر را محدود می کنند ، برای بسیاری از افراد ، شیر موز گزینه مناسبی است. موز در میان "هشت غذای برتر" نیست که 90٪ آلرژی های غذایی در ایالات متحده را تشکیل می دهد ، بنابراین به احتمال زیاد علائم آلرژیک ایجاد نمی کند. با این حال ، اگر به تخمه آفتابگردان حساسیت دارید ، باید از شیر موز نیز خودداری کنید.

کم کالری برای کاهش وزن
کسانی که به دنبال کاهش کالری برای کاهش وزن هستند ، دوست خود را در شیر موز پیدا می کنند. با 60 کالری در هر فنجان ، حاوی نیمی از کالری شیر گاو است. جایگزینی شیر موز به جای شیر لبنی یک روش ساده برای کاهش کالری در کالاهای پخته شده ، اسموتی ها و در وعده های غذایی به عنوان بخشی از یک برنامه کاهش وزن است.

از سلامت استخوان پشتیبانی می کند
کلسیم موجود در شیر موز ممکن است از طریق غنی سازی اضافه شود ، اما این مزایای آن را برای سلامتی تغییر نمی دهد. کلسیم به بدن شما کمک می کند تا استخوان بسازد ، همچنین ضربان قلب را ثابت نگه داشته و خون را حمل می کند.

سازگار با رژیم وگان
اگر وگان هستید ، خوش شانس هستید. در اساسی ترین شکل ، شیر موز فقط از موز و آب تهیه می شود - اما حتی آماده سازی های تجاری نیز به طور کلی فاقد محصولات حیوانی هستند. (برای اطمینان همیشه برچسب ها را بخوانید.)

غیر آلرژی زا
البته حساسیت به موز (و بنابراین شیر موز) ممکن است ، هرچند که این نادر است. افرادی که آلرژی موز شناخته شده دارند نباید از شیر موز استفاده کنند.

ممکن است فشار خون را کاهش دهد
بدن برای انجام بسیاری از عملکردهای اساسی به پتاسیم نیاز دارد و مصرف روزانه به میزان کافی می تواند به کاهش فشار خون ، جلوگیری از سنگ کلیه و حمایت از سلامت استخوان کمک کند. شیر موز ممکن است فقط 10٪ از ارزش روزانه شما را تأمین کند ، اما هر کمی حساب می شود.

https://alis.ir/milk/

https://alis.ir/chocolate-milk/

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دنیای کسب و کار و آدرس donyayekasbokar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 48
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 10
:: بازدید ماه : 39
:: بازدید سال : 457
:: بازدید کلی : 1468